Regulamin Zarządu
Polskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego
§ 1
1. Zarząd przejmuje władzę z chwilą wybrania go przez Walne Zgromadzenie. Skład Zarządu oraz jego zadania i kompetencje określają § 19-22 Statutu Towarzystwa.
2. Zarząd konstytuuje się na walnym zebraniu, wybierając spośród członków prezesa.
§ 2
Zarząd Główny powołuje spośród członków zwyczajnych lub nadzwyczajnych Członków Komisji Certyfikatu Psychoterapeuty oraz Certyfikatu Superwizora Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego w liczbie trzech członków,
§ 3
1. Posiedzenia Zarządu Głównego odbywają się w miarę potrzeby, ale nie rzadziej niż jeden raz w roku. Zwołuje je prezes Zarządu.
2. Zawiadomienia o terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad posiedzenia otrzymują wszyscy członkowie Zarządu, co najmniej na 10 dni przed terminem wraz z niezbędnymi materiałami związanymi z tematyką obrad.
4. W posiedzeniu Zarządu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Rady Programowej oraz osoby zaproszone przez przewodniczącego Zarządu.
§ 4
Posiedzeniu Zarządu przewodniczy prezes.
1. Uchwały Zarządu – zapadają zwykłą większością głosów.
2. Głosowanie może być jawne lub tajne, jeżeli tego zażąda choćby jeden członek Zarządu.
§ 5
Protokół z posiedzenia Zarządu podpisuje prezes Zarządu. Protokół powinien zawierać nazwiska wszystkich uczestników, porządek i przebieg obrad oraz wszystkie zgłoszone wnioski i powzięte uchwały z podaniem liczby głosujących. Protokół należy udostępnić wszystkim członkom Zarządu, celem zgłoszenia uwag i zastrzeżeń.
§ 6
Prezes Zarządu kieruje działalnością Zarządu zgodnie z postanowieniami statutu i regulaminów oraz uchwałami Walnego Zgromadzenia i Zarządu. Reprezentuje on Zarząd na zewnątrz i działa w jego imieniu.
§ 7
Posiedzenia Zarządu mogą się odbywać w trybie stacjonarnym lub trybie zdalnym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, jednak wyłącznie w czasie rzeczywistym.